Over ons

Michel Bouma studeerde af als theatervormgever aan Academie Minerva te Groningen, waarna hij decors voor toneel ontwierp en realiseerde, maquettes bouwde in opdracht van architecten, rekwisieten maakte, logo’s en huisstijlen ontwierp, interieuropdrachten vervulde en grote tentoonstelingen vorm gaf. Maar na ruim vijftien jaar hoofdzakelijk toegepast artistiek bezig te zijn geweest, legde Michel zich de laatste jaren vooral toe op wat sinds zijn kinderjaren eigenlijk al een passie is: het bedenken en maken van wonderlijke objecten en bijzondere installaties. Zijn kunst is regelmatig te vinden op kunstroutes, -manifestaties en -festivals. Daarnaast begeleidt hij op creatieve wijze mensen die op de een of andere wijze moeilijkheden ondervinden in hun leven of gebukt gaan onder een mentale of psychische beperking. Tevens verzorgt hij workshops in ‘creative awareness’ en lessen ‘Anders Kijken’ in het basisonderwijs. Klik hier voor meer informatie.

Jimke Nicolai werkt voor het Bureau voor Levend Leren. Bureau Levend Leren (BLL) ontwerpt en onderzoekt uitdagende onderwijsarrangementen en heeft een educatieve uitgeverij. Hij is onderzoeker, pabodocent, pedagoog en onderwijskundige. Hij werkte als leraar en directeur in het primair (freinet-) onderwijs, was directeur van een pedagogische academie, was coördinator van de Freinetbeweging en trad voor Stenden op als projecteider 3TS (trijetalige skoalle).

Folkert Oldersma is afkomstig uit het onderwijs en thans auteur. In het verleden schreef hij tientallen tv-drama/comedyprogramma’s en daarnaast theaterprogramma’s en handboeken voor het onderwijs op het gebied van hoogbegaafdheid en techniek en wetenschap. Hij is (mede)ontwikkelaar van o.m. het ontdek-doecentrum De Magneet en de lesmethodes Techniek, Talent & Energie, Duurzaam Drenthe en De Aardbevingwijzer. Folkert schrijft (educatieve) kinderboeken die worden uitgegeven door Levend Leren en Clavis.