Vertel het door!

In het kader van ’75 jaar vrijheid in Friesland’ is  het project  ‘Vertel het door! / Trochfertelle!’ ontwikkeld.

Dit is een educatief programma waarin zogenaamde voorleesmaatjes uit groep 7 en 8 verhalen (door) vertellen en voorlezen aan jongere kinderen. Deze verhalen staan in het teken van ‘75 jaar Vrijheid in Friesland’.

Dit project wordt mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van het vfonds met middelen uit de Nationale Postcode Loterij, de BankGiro Loterij en de Nederlandse Loterij. (www.vfonds.nl

Gerelateerde afbeelding

Hieronder treft u de digitale versie van het voorleesboek ‘Fedde en Naomi leven vrij en blij’ en het lesmateriaal aan dat bij het project hoort.

Klik hier voor het voorleesboek

Klik hier voor het leerlingmateriaal

Klik hier voor het leerkrachtmateriaal

Klik hier voor informatie over de vlogwedstrijd

Klik hier voor de presentatie voor leerkrachten

Het boek  kunt u downloaden, maar ook bestellen voor 5 euro per exemplaar op www.levendleren.nl.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Eerder ontwikkelde Stichting Lepel het educatieve project

‘KEUNST EN FLEANWURK’

Voor meer informatie over ‘KEUNST EN FLEANWURK’, het meertalige lesprogramma rond kunst, wetenschap en technologie, en talen:
Klik hier voor een filmpresentatie.
Klik hier voor onze flyer.
Klik hier voor een uitgebreide brochure.
Klik hier voor impressie pilots.

Stichting Lepel 2016

GENOMINEERD en EERVOLLE VERMELDING

Stichting Lepel is door de jury van het Europees Talenlabel genomineerd met het project Keunst & Fleanwurk. ‘Het Europees Talenlabel is een Europese prijs ter aanmoediging van innovatieve taalprojecten. Deze prijs wordt jaarlijks in elk deelnemend land uitgereikt. Het label beloont nieuwe technieken in vreemdetalenonderwijs, het verspreiden van kennis en daarbij het promoten van ‘good practices’. Op vrijdag 4 november 2016 werd Keunst & Fleanwurk door Stichting Lepel gepresenteerd op de Landelijke Studiedag Levende Talen in Utrecht. We vielen net buiten de grote prijzen, maar zijn zeer vereerd met de eervolle vermelding. “Dat is niet niks voor zo’n minderheidstaal!”, liet een insider ons weten.